Časté záněty močového měchýře? Na vině může být hygiena

Zánět močového měchýře je poměrně běžný zdravotní problém, který trápí jak muže, tak ženy. Jelikož má u mnohých tendenci se vracet, je důležité vědět, jak se dá proti němu bojovat. Může za časté infekce močového měchýře špatná hygiena, nebo může být příčina ještě někde jinde?

Infekce močových cest jsou na první pohled celkem malý problém. Vždyť, pálení a nepříjemné pocity při močení ještě nikoho nezabily. Nebo snad ano?

Na tuto otázku neexistuje lehká odpověď, protože i na první pohled nevinná infekce močového ústrojí může získat smrtící potenciál. Stačí ji dostatečně dlouho ignorovat a problém se přesune do ledvin, které mohou na základě toho snadno selhat.

Z toho důvodu je důležité počínat si obezřetně a snažit se infekcím močových cest předcházet. I když tato vaše snaha nebude vždy stoprocentně úspěšná, můžete riziko zánětu minimalizovat na přijatelné minimum.

záněty močového měchýře

Jak na to?

Nejčastější příčiny zánětu močových cest

Zánět močových cest nejběžněji způsobují mikroorganismy, které se nedopatřením dostaly až do močové trubice. Mohou pocházet buď z ženské vaginální oblasti, nebo z oblasti análního otvoru.

Mezi další rizikové faktory patří:

• Sexuální styk
  • Neúplné vyprázdnění močového měchýře (z toho důvodu bývají infekce močových cest častější u mužů se zvětšenou prostatou)
  • Močové kameny (opět způsobují blokádu, kvůli které moč nemůže volně vytékat z těla ven)
  • Cukrovka
  • Nedávné zavedení katetru
  • Historie častých infekcí močových cest
  • Nedostatečná intimní hygiena

Co z toho plyne? Že nakazit se dá během styku, kdy dochází k poměrně velkému ruchu v pohlavní oblasti. (Kvůli kterému se mohou bakterie a další patogeny mnohem snáze šířit.)

Také byste si měli dávat dobrý pozor na kvalitu své intimní hygieny. V neposlední řadě byste neměli ignorovat své potíže s močovými kameny a se zvětšenou prostatou.

záněty močového měchýře příčiny

Prevence zánětu močových cest

Tyto body platí pro každého, nehledě na jeho pohlaví.

Každý člověk by měl v průběhu dne vypít alespoň 6-8 sklenic čisté vody. Někteří odborníci dokonce doporučují, aby jich bylo víc. (Muži by měli vypít až 15 sklenic vody v průběhu jednoho dne.)

Také je důležité, abyste z toalety nespěchali pryč, ale místo toho jste se ujistili, že máte opravdu dobře vyprázdněný močový měchýř. Především ženy by pak měly jít po intimním styku s partnerem na toaletu a měly by se vymočit. (Spojuje se to s lepším vyplavením potenciálně nebezpečných patogenů z močové trubice.)

časté záněty močového měchýře příčiny a prevence

Dále zkuste:

• Nošení prodyšného spodního prádla
  • Zapracovat na kvalitě své intimní hygieny
  • Omezit použití parfemovaných toaletních papírů a dalších parfemovaných výrobků pro intimní hygienu
  • Sprchování místo koupání
  • Používání vhodné ochrany proti početí (někoho může dráždit spermicidní gel atd.)

Pokud se u vás objeví pálení, řezání nebo zapáchající moč, pravděpodobně si vás infekce močových cest nakonec našla. V takovém případě na nic nečekejte a navštivte svého ošetřujícího lékaře, který vám na základě testů stanoví správnou diagnózu. Také vám doporučí nejvhodnější způsob léčby.

Trápí vás časté infekce močových cest?

https://www.medicalnewstoday.com/articles/189953 – Vše o infekcích močových cest (anglicky)