Bolest močového měchýře u mužů: Příčiny a jak si pomoci

Bolest močového měchýře u mužů není ničím až tak neobvyklým. A to dokonce ani po vyprázdnění, či po sexu. Ne vždy může za tento problém zánět močového měchýře, takže vám dáme i pár dalších vodítek, co by za tímto zvláštním problémem mohlo být.

Bolest močového měchýře bez zánětu je velice podezřelý problém, který si dozajista zaslouží vaši plnou pozornost. Na vině totiž mohou být jak na první pohled triviální příčiny, tak i velmi vážné zdravotní potíže, které vyžadují neprodlenou asistenci lékaře.

Bolest močového měchýře se netýká jenom mužů, poměrně často se s ní setkávají i ženy. Jelikož ale pánové málokdy dbají na svůj zdravotní stav tak, jako to obvykle činí dámy, existuje velké riziko, že z občasného nepohodlí vznikne hodně vážný problém.

Co vše za bolest močového měchýře u mužů může? A existuje na tento problém nějaký způsob léčby?

Proč mě bolí močový měchýř?

bolest močového měchýře u mužů

Močový měchýř je dutina, ve které se kumuluje moč, kterou produkují ledviny po filtrování krve. Jde o odpadní látku, ve které se koncentrují složky, které naše tělo již nedovede využít. Podle toho, jak je močový měchýř naplněný, se zvětšuje a zmenšuje.

Mezi nejběžnější příčiny bolesti močového měchýře patří:

• Infekce močových cest
  • Syndrom bolavého močového měchýře
  • Rakovina močového měchýře (jejímž rizikovým faktorem je mužské pohlaví)

Všechny tyto zdravotní problémy mají kromě bolesti močového měchýře i další doprovodné projevy.

Například infekce močových cest se běžně pozná podle pálení a řezání při močení. Můžete mít dokonce pocit, že se vám chce neustále na malou. (A to i když už jste byli na toaletě několikrát.) Všímejte si i zakalené a divně zapáchající moči.

Syndrom bolavého močového měchýře se zase projevuje častým močením, bolestí okolo análního otvoru, bolestí při sexu, bolestí v podbřišku a silným nutkáním jít močit.

Asi nejhorším problémem ze všech je rakovina močového měchýře. Kromě častého nutkání na močení můžete cítit bolest a pálení při močení, bolest kostí, může vás trápit ztráta chuti k jídlu a podobně.

Jak postupovat?

Vzhledem k tomu, že rakovina je velice zákeřná, nevyplatí se na nic čekat a co nejdříve se objednejte na prohlídku k lékaři. Pokud se ukáže, že za bolestí stojí zánět, nebo syndrom bolavého močového měchýře, naordinuje vám léky a změnu životního stylu. (Jejíž součástí může být trénink močového měchýře.)

V případě odhalení rakoviny pak přijde na řadu klasická léčba rakoviny. Kromě chemoterapie lékaři přistupují k ozařování a k operativnímu zákroku.

Pokud je příčina vašeho problému méně vážná, doktor vám může poradit, ať své potíže překonáte:

• Užíváním léků na bolest
  • Nahřívacím polštářkem, který si dáte na močový měchýř
  • Osvojením si relaxačních technik
  • Pravidelným cvičením
  • Nošením volnějšího oblečení
  • Změnou životního stylu (někomu nemusí dělat dobře alkohol, kofein a podobně)

Proč se zajímat?

bolest močového měchýře u mužů

Někteří muži se domnívají, že nemá smysl chodit k lékaři, když jim nic není. Opak je ale pravdou. Mnoho problémů začíná velice nenápadně, takže máte šanci je se svým lékařem včas zachytit a léčit.

Kromě jiného, péče o močové cesty může přispět k tomu, že se vyhnete močové inkontinenci (kterou způsobuje ochabnutí pánevního dna) a vleklým problémům s prostatou, na které trpí hlavně starší muži.

Řešili jste někdy problémy s bolavým močovým měchýřem? Pokud ano, co tyto potíže způsobilo?

https://www.healthline.com/health/bladder-pain – Bolest močového měchýře (anglicky)

2 komentáře u „Bolest močového měchýře u mužů: Příčiny a jak si pomoci“

1. A když člověk moči jen krev a kousky, vypadá to jako kousky masa trpěl jsem bolesti, ale po použití léků se mi to zastavilo i ulevilo a po třech dnech jsem dostal horečky co dál, sice v moči krev už není ale takové slabé bolesti podbřišku mám, děkuji za odpověď

Odpovědět