Úvodní stránka Aktuální číslo Archiv čísel Informace o časopisu Redakční rada Předplatné Pokyny pro autory Kontakt

Přihlášení |

registrace

zapomenuté heslo

odeslat

Divertikl močové trubice u žen – obtížná diagnostika a komplikovaná operační léčba

Autoři: Gurioli A., Marson F., Ammirati E., Marra G., Destefanis P., Frea B.
Článek: Urol List 2016; 14(1): 24-28
Počet zobrazení článku: 324x

Female urethral diverticulum – a difficult diagnosis and a big challenge for the surgeon

After a long diagnostic process in women complaining lower urinary tract symptoms, chronic pelvic pain, dyspareunia or feeling of vaginal weight, the diagnosis of urethral diverticulum is too strongly keep in mind. In this paper, we present the etiopathogenesis of this pathology and the classification system is mainly used. We also underline that diagnostic imaging is paramount to correctly identify and diag­nose urethral diverticulum, we focus on perineal ultrasound, MR and cystoscopy. Finally we present the procedures for urethral diverticulum correction described in urological literature and explain our technique for urethral diverticulum correction. Urethral diverticulum surgery is complex and it is still affected by high degree of complications. For all these reasons we underline that this surgery should be performed in highly specialized and experienced centers in perineal female surgery.

Key words:
female urethral diverticulum,
LUTS,
vaginal exploration,
perineal ultrasound,
cystoscopy,
Martius flap

předchozí článek
zobrazit obsah  zobrazit obsah

následující článek

Souhrn

Po delším neúspěšném diagnostickém procesu u pacientek, které si stěžují na symptomy dolních cest močových, chronickou pánevní bolest, dyspareunii nebo pocit tíhy v pochvě, se doporučuje zvážit diagnózu uretrálního divertiklu. Autoři článku hodnotí etiopatogenezi této patologie a nejrozšířenější klasifikační systém. Dále upozorňují na zásadní význam zobrazovacích vyšetření (perineální ultrazvukové vyšetření, zobrazovací vyšetření magnetickou rezonancí a cystoskopie) pro správnou identifikaci a diagnostiku uretrálního divertiklu. V neposlední řadě je prostor věnován technikám operační korekce uretrálního divertiklu popsaným v urologické literatuře a autoři rovněž prezentují vlastní techniku operační korekce. Operační léčba divertiklu močové trubice u žen je složitá a je spojena s řadou komplikací. Z tohoto důvodu autoři zdůrazňují, že tento typ operace je vhodné provádět pouze ve specializovaných centrech.

Klíčová slova:
divertikl močové trubice u žen,
LUTS,
vaginální vyšetření,
perineální ultrazvukové vyšetření,
cystoskopie
lalok podle Martiuse

Upozornění

Plné znění tohoto článku je dostupné jen registrovaným uživatelům. Registrujte se a můžete tento článek číst ihned.

Registrovat

Ohodnoťte článek:

Celkové hodnocení článku:

2.3/5, hodnoceno 50x

Předplatné

Předplaťte si časopis

S předplatným získáváte plný přístup ke všem článkům.

více informací

Aktuální číslo